Nem ritka, hogy a folyamatok nincsenek leszabályozva egy cég életében. Egy bizonyos cégméretnél azonban ez már elkezd egyre kényelmetlenebbé válni, mert legtöbbször a cégvezető valamennyi folyamat részese és így ő tartja kézben a dolgokat. Ez egy idő után igencsak kimerültté teszi a vezetőt és olyan feladatokat kezd el mikromenedzselni, amire már mást kellene megbíznia. A folyamatszabályozás nemcsak arra alkalmas, hogy az új belépőket képbe hozza, hogy mit hogyan kell csinálni, hanem arra is a legkiválóbb eszköz, hogy átláthatóságot teremtsen és rávilágítson a folyamatok hiányosságaira is. Láthatóvá teszi a felesleges részeket (dupla jóváhagyás, bürokrata eljárások, nem ügyfélbarát folyamatok stb.) Nem utolsó sorban, ha a cég életében bekövetkezik egy generációváltás vagy akár egy tulajdonosváltás, akkor azok a cégek, akik rendelkeznek szabályozott folyamatokkal sokkal könnyebben veszik az átállás akadályait. Ezzel egyidőben a cégértékre is jótékony hatással van, hiszen többé már nem egyetlen ember a szűk keresztmetszet a cég működésében.
Amennyiben vállalatirányítási rendszert szeretne bevezetni vagy csak egy CRM rendszert, enélkül igen kusza és fájdalmas időszak lehet egy ilyen változás a cég életében.