Szervezeti struktúra kialakítása

Sok esetben találkozunk azzal, hogy az organikusan kialakult cégeknél nincsenek megfelelően strukturálva a munka és a hatáskörök. Ebből számos probléma adódik, hiszen a kollégák több szerepkört is betölthetnek és a megszokott mechanizmusokat követik a hatékonyságot nem feltétlenül szem előtt tartva. Konfliktusokat is generál, ha éppen nincsen megfelelően leszabályozva, hogy ki miért felel. Ilyenkor jön az a bizonyos ujjal mutogatás vagy éppen az elégedetlenkedés, ha a sikerekért nem kapott valaki megfelelő pozitív visszajelzést.

Egy jól megfogalmazott szervezeti struktúra elősegíti a hatékonyságot és segít az erőforrások optimalizálását. 

Előnyei: 

  • Meghatározza a szerepeket
  • Megjelöli a felelősöket
  • Definiálja az alá-fölé rendeltségi viszonyokat
  • optimalizálja a munkafolyamatokat
  • Gyorsabb döntéshozatalt tesz lehetővé
  • Támogatja a megfelelő információáramlást
  • A világos felelősségi körök növelik a dolgozói elégedettség érzetét