Nos arra felkészülve, hogy egy adott napon kíváncsi leszel, hogy honnan erednek a cikkek kulcskérdései, egy kis történetet osztok meg magamról.20 éve felültem erre az óriáskerékre és azóta rajta ülök. Szép lassan megy körbe és mindig más aspektusát mutatja a vállalkozások életének.Az autókereskedelmi szektorban vezetőként így visszatekintve egyik válság a másikat követte és valahogy mindig kicsit nehezített körülmények közepette kellett teljesíteni. Munkám eredményének jutalma az volt, hogy újabb és újabb kemény kihívások elé nézhettem. Büszke vagyok arra, hogy így is sikerült többszörösére növelni az értékesítési darabszámokat, komoly eredményeket értünk el a fluktuáció visszaszorításában, növeltük a keresztértékesítést és minden évben elértük, sőt túlteljesítettük a pénzügyi tervünket. Az óriáskeréken először csak a saját helyzetemet láttam, de később az egész piacot és kicsit már már a globális mozgatórugókat is sikerült megértenem.
De nem csak a munkahelyek szolgáltak tanulságos esetekkel, hanem a környezetemben is szép számmal találkozom kisebb nagyobb vállalkozások vezetőivel. Megértem és értem a kérdéseiket. Ahány vezető annyiféle természetesen, de vajon kivel jobb együtt dolgozni? Az inspiráló, támogató, motiváló vezetővel, vagy azzal aki nem befogadó, rugalmatlan, gyanakvó és manipulál? A munkahelyi dinamika nagyban attól függ, hogy Te mint cégvezető milyen vezetői stílust képviselsz. Ilyen kérdésekre is keressük a választ amikor szervezetfejlesztésről gondolkozunk. Egy bizonyos része nehéz, mert szembe kell nézni önmagunkkal.Hibás döntésekből és a sikerekből volt bőven lehetőségem tanulni. A vállalkozások szeretnének kitűnni a tömegből, a vezetők szeretnének büszkék lenni a cégükre és szeretnék ha a jövőben is egyre nagyobb és nagyobb értéket képviselne, ha tovább tudnák örökíteni azt amit ők olyan nehezen elindítottak. Bizony a cégvezetők jelentős részének ez a gondolat forog a háttérben minden nap. De sok-sok évbe tellett megérteni, hogy miért olyan nehéz a generációváltás és ki hogyan tudott ebben a nehéz ügyben döntéseket hozni.A cégérték növelés fontos cél. Főleg annak aki szeretné eladni vállalkozását. Viszont ennek sikeressége bizony a cég struktúrájában minden apró tényező szervezettségében keresendő. Úgy kell elképzelni mint az emberi szervezet idegpályáját. Ha valahol valami nincs rendben, akkor az kihatással van az egész szervezetre.Nem könnyű feladat változást eszközölni, mert nem csak a csillagoknak kell optimális helyzetben állniuk, de a cég vezetésének is maximálisan elkötelezettnek kell lennie és a cég dolgozóinál is el kell érni, hogy elfogadják a változást. Világossá kell tenni, hogy abból milyen előnyök származnak és hogy ez miben járul hozzá a közösség céljaihoz.Sokszor találkoztam a megszokás hatalmával. Ez is egy olyan tényező, ami természetes, hogy van, de valójában csak akadályoz abban, hogy fejlődjön egy szervezet.“20 éve is így működött, most is jó lesz így”Ismerős? :)
Mindig foglalkoztatott a vállalkozások élete. Sok tapasztalat mellé sok beszélgetés, olvasás, tanulás kerekítette a látásmódomat és nyitottsággal, érdeklődéssel állok a Te történeted elé is. Akár sikerekről, akár kevésbé sikeres időszakokról legyen is szó biztos vagyok benne, hogy izgalmas hullámvasútról tudsz mesélni.Azért döntöttem úgy, hogy munkámmal - ha csak projekt szinten is - támogatni fogom azokat a KKV cégvezetőket, akik a kereskedelmi és szolgáltatói szektorban már felépítettek egy működő céget, de elakadtak, vagy stagnál a teljesítményük, a hatékonyságuk romlott vagy éppen egy nagyobb szervezeti növekedés, szolgáltatás bővítés előtt állnak, olyan rövid - közép- és hosszútávú stratégia kidolgozásában, amivel gyorsan átlendülhetnek az akadályokon és hosszútávon egy modern, önfejlesztésre felkészített szervezetté tudjon alakulni a cége. Már értem és látom, hogy milyen eszközökkel és hogyan lehet kikerülni az aknákat. Olyan sok minden változott csak ez alatt a 20 év alatt is. El sem tudjuk képzelni milyen iramban robog ez a vonat és fejlődik minden körülöttünk.
Az önfejlesztő és agilis szervezet lesz a kulcsa annak, hogy Te mint cégvezető biztos lehess abban, hogy ha nem vagy ott akkor is működni fognak a dolgok és a felszabadult idődet és energiádat további terveid megvalósulására használhasd.
Ha cégvezetőként fel vagy készülve a változásokra és meg tudod érteni, hogy hogyan működnek a munkatársaid, mi motiválja őket, miért fontos a generációs különbségekkel foglalkozni, hogyan működnek az ügyfeleid, miért fontos a pénzügyi fegyelem, hogy a HR az nem csupán felvesz és elküld embereket, hogy hogyan vonódj ki és hogyan vonódj be bizonyos helyzetekbe, mi is a Te szereped és hová tart az utad, akkor van okunk arra, hogy beszélgessünk arról, hogy mit is tud hozzátenni a szervezetfejlesztési projekt a Te céged értékéhez.