Egy cĂ©g növekedĂ©se izgalmas idĆszak, de a sikerek gyakran Ășj kihĂvĂĄsokat is hoznak. Amikor egy vĂĄllalkozĂĄs elĂ©r egy bizonyos mĂ©retet, a âmindenki csinĂĄl mindentâ hozzĂĄĂĄllĂĄs mĂĄr nem mƱködik Ășgy, mint korĂĄbban. Ekkor kellene eljönnie annak a pillanatnak, amikor felismered: itt az idĆ specialistĂĄkat bevonni. De miĂ©rt olyan nehĂ©z meghozni ezt a döntĂ©st? Sok cĂ©gvezetĆ szĂĄmĂĄra nemcsak pĂ©nzĂŒgyi, hanem Ă©rzelmi terhet is jelent elengedni a kontroll egy rĂ©szĂ©t Ă©s rĂĄbĂzni a cĂ©ge mƱködĂ©sĂ©t olyanokra, akik nem a csalĂĄdi vagy a legszƱkebb barĂĄti körbĆl Ă©rkeznek. A jĂł hĂr, hogy ebben nem vagy egyedĂŒl â az ĂŒzleti tanĂĄcsadĂĄs pontosan azĂ©rt lĂ©tezik, hogy tĂĄmogasson ezekben a kritikus lĂ©pĂ©sekben.
KezdjĂŒk az alapoknĂĄl: sok cĂ©gvezetĆ nem tart igĂ©nyt profi ĂŒzleti tanĂĄcsadĂĄsra. Ćk az indulĂĄskor elsĆsorban barĂĄtokra, csalĂĄdtagokra vagy ismerĆsökre tĂĄmaszkodnak a vĂĄllalkozĂĄs mƱködtetĂ©sĂ©ben. Ez teljesen termĂ©szetes, hiszen a bizalom kulcsfontossĂĄgĂș a kezdeti idĆszakban. De ahogy nĆ a cĂ©g, egyre több terĂŒleten lesz szĂŒksĂ©g szakmai mĂ©lysĂ©gre â olyan tudĂĄsra, amit csak egy tapasztalt specialista nyĂșjthat. A pĂ©nzĂŒgyek kezelĂ©sĂ©hez mĂĄr nem elĂ©g egy szimpla Excel-tĂĄblĂĄzat. Egy könyvelĆ vagy pĂ©nzĂŒgyi tanĂĄcsadĂł szakĂ©rtelme biztosĂtja a pĂ©nzĂŒgyi fegyelmet, Ă©s alĂĄtĂĄmaszthatja a bölcs ĂŒzleti döntĂ©seket. A marketing nem csak arrĂłl szĂłl, hogy posztolunk nĂ©ha a Facebookon. Egy profi marketinges stratĂ©giĂĄt Ă©pĂt, ami segĂt abban, hogy a vĂĄllalkozĂĄsod kitƱnjön a versenytĂĄrsak közĂŒl. KĂ©rdezd meg magadtĂłl:âEzek az emberek valĂłban hozzĂĄadjĂĄk azt a szaktudĂĄst, amire szĂŒksĂ©gem van ahhoz, hogy a cĂ©gem tovĂĄbb növekedjen?â Ha a vĂĄlasz igen, akkor az Ășt tiszta. MĂĄr csak meg kell hoznod a döntĂ©st!
SzĂĄmos sikeres cĂ©gvezetĆ szĂĄmĂĄra ĂłriĂĄsi kihĂvĂĄs pszichĂ©sen feldolgozni azt, hogy nem lehet minden terĂŒleten az övĂ© az utolsĂł szĂł. Magadra ismertĂ©l? Pedig a szakemberek bevonĂĄsa nem jelenti a kontroll elvesztĂ©sĂ©t. Ăpp ellenkezĆleg, egy hatĂ©kony hĂĄttĂ©rtĂĄmogatĂł csapat lehetĆvĂ© teszi, hogy vezetĆkĂ©nt a valĂłdi stratĂ©giai kĂ©rdĂ©sekre koncentrĂĄlhass.
FĂłkuszĂĄlj a cĂ©lokra! EmlĂ©keztesd magad arra, hogy a vĂĄllalkozĂĄsod jövĆje a tĂ©t Ă©s egy erĆsebb csapat hosszĂș tĂĄvon nagyobb eredmĂ©nyeket hoz.
VĂĄlassz jĂłl! Ne csak a szakmai tudĂĄst nĂ©zd, hanem azt is, hogy a jelölt szemĂ©lyisĂ©ge Ă©s Ă©rtĂ©kei illeszkednek-e a cĂ©gkultĂșrĂĄdhoz.
Keress tĂĄmogatĂĄst! Az ĂŒzleti tanĂĄcsadĂĄs itt lehet a legnagyobb segĂtsĂ©g. Egy tapasztalt tanĂĄcsadĂł egyszerre ad szakmai ĂștmutatĂĄst Ă©s nyĂșjt mentĂĄlis tĂĄmogatĂĄst, hogy bĂĄtran Ă©s magabiztosan hozhasd meg a fontos döntĂ©seket.
Egy jĂł ĂŒzleti tanĂĄcsadĂł nem helyetted dolgozik, hanem veled egyĂŒttmƱködve tĂĄmogatja a cĂ©ged növekedĂ©sĂ©t. SegĂt abban, hogy:
FeltĂ©rkĂ©pezd az igĂ©nyeidet: Mely terĂŒleteken van szĂŒksĂ©ged specialistĂĄkra? PĂ©nzĂŒgy, marketing, HR?
HatĂ©kony stratĂ©giĂĄt Ă©pĂts: Hogyan talĂĄlod meg a megfelelĆ szakembereket, Ă©s hogyan illeszted be Ćket a cĂ©ges struktĂșrĂĄba?
PszichĂ©sen is felkĂ©szĂŒlj: Egy tapasztalt tanĂĄcsadĂł segĂt ĂĄtlendĂŒlni azon az Ă©rzelmi akadĂĄlyon, amely a âcsalĂĄdiasâ vĂĄllalkozĂĄs Ă©s a professzionĂĄlis mƱködĂ©s között hĂșzĂłdik.
Egy bizonyos ponton minden vĂĄllalkozĂĄs elĂ©rkezik arra a szintre, amikor a növekedĂ©shez mĂĄr nem elĂ©g a âhĂĄzon belĂŒliâ megoldĂĄsokra tĂĄmaszkodni. SpecialistĂĄk bevonĂĄsa nem gyengesĂ©get, sokkal inkĂĄbb tudatos vezetĆi lĂĄtĂĄsmĂłdot jelent â Ă©s az elsĆ lĂ©pĂ©s ezen az Ășton az ĂŒzleti tanĂĄcsadĂĄs lehet. Ha Ășgy Ă©rzed, hogy elĂ©rkeztĂ©l erre a pontra, ne habozz! A stratĂ©giai ĂŒzleti tervezĂ©s segĂtsĂ©gĂ©vel a cĂ©ged gyorsĂtĂłsĂĄvra helyezheted.